نماز مائده ی آسمانی
حیف است که یاران از این مائده های آسمانی خداداد محروم بمانند
درباره وبلاگ


از خدا حرف زدن خیلی قشنگه اما قشنگتر اینه که خود خود پروردگار با همه ی عظمتش با ما حرف بزنه! چقدر جای افسوس داره اگه نفهمیم چی داره به ما می گه؟!
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 18 بهمن 1387برچسب:مرگ,, :: 6:20 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

هرگز مرگ را فراموش نکنیم

که دیر یا زود با آن ملاقات خواهیم کرد و باید پاسخ گوی اعمالمان باشیم

 قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ۖثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ( 8 ) جمعه

بگو: (اين مرگي که از آن فرار مي کنيد سرانجام با شما ملاقات خواهد کرد، سپس به سوي کسي که داناي پنهان و آشکار است بازگردانده ميشويد، آنگاه شما را از آنچه انجام ميداديد خبر ميدهد!) ( 8 )

شنبه 25 آذر 1398برچسب:جهنم,شک و تردید, :: 1:52 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

  آن کسانی که به شدت مانع خیر هستند و متجاوز و در شک و تردید هستند و (حتی دیگران را به تردید می افکند)در جهنم هستند 

پس تا فرصت باقیست تلاش کنیم شک و تردیدهایمان را با تحقیق و دعا برطرف کنیم و به ایمان و یقین واقعی برسیم انشاالله 

،أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ كُلَّ كَفَّارٍ عَنِیدٍ ( 24 ) مَنَّاعٍ لِلْخَیْرِ مُعْتَدٍ مُرِیبٍ ( 25 ) الَّذِی جَعَلَ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَأَلْقِیَاهُ فِی الْعَذَابِ الشَّدِیدِ ( 26 ) 

(خداوند فرمان میدهد:) هر کافر متکبر لجوج را در جهنم افکنید! ( 24 ) آن کسی که به شدت مانع خیر و متجاوز و در شک و تردید است (حتی دیگران را به تردید می افکند)، ( 25 ) همان کسی که معبود دیگری با خدا قرار داده، (آری) او را در عذاب شدید بیفکنید! ( 26 ) 

 قَالَ قَرِینُهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَیْتُهُ وَلَٰكِنْ كَانَ فِی ضَلَالٍ بَعِیدٍ ( 27 ) قَالَ لَا تَخْتَصِمُوا لَدَیَّ وَقَدْ قَدَّمْتُ إِلَیْكُمْ بِالْوَعِیدِ ( 28 )

و همنشینش (از شیاطین) میگوید: (پروردگارا! من او را به طغیان وانداشتم، لکن او خود در گمراهی دور و درازی بود!) ( 27 ) (خداوند) میگوید: (نزد من جدال و مخاصمه نکنید، من پیشتر به شما هشدار داده ام (و اتمام حجت کرده ام)! ( 28 )

مَا یُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَیَّ وَمَا أَنَا بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ ( 29 ) یَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِیدٍ ( 30 )

(به خاطر بیاورید) روزی را که به جهنم میگوییم: (آیا پر شده ای؟) و او میگوید: (آیا افزون بر این هم هست؟!) ( 30 ) ق

 

 به شهادت قرآن در آیات سوره ی طه، اگر از قرآن دور باشیم و به آیاتش توجه نکنیم بار سنگینی از گناه و عذاب برای ما خواهد بود و زندگی سخت و تنگی را خواهیم داشت و در قیامت کور محشور می شویم 

 وَقَدْ آتَیْنَاكَ مِنْ لَدُنَّا ذِكْرًا ( 99 )مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ یَحْمِلُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وِزْرًا ( 100 ) خَالِدِینَ فِیهِ ۖ وَسَاءَ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ حِمْلًا ( 101 ) طه

و ما از نزد خود، ذکر (و قرآنی) به تو دادیم! ( 99 ) هر کس از آن روی گردان شود، روز قیامت بار سنگینی (از گناه و مسوولیت) بر دوش خواهد داشت! ( 100 ) در حالی که جاودانه در آن خواهند ماند، و بد باری است برای آنها در روز قیامت! ( 101 )

وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَىٰ ( 124 ) قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِی أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِیرًا ( 125 )

و هر کس از یاد من و(قرآن) روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت، و روز قیامت، او را نابینا محشور میکنیم!) ( 124 ) میگوید: (پروردگارا! چرا نابینا محشورم کردی؟! من که بینا بودم!) ( 125 )

قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آیَاتُنَا فَنَسِیتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْیَوْمَ تُنْسَىٰ ( 126 ) وَكَذَٰلِكَ نَجْزِی مَنْ أَسْرَفَ وَلَمْ یُؤْمِنْ بِآیَاتِ رَبِّهِ ۚ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَأَبْقَىٰ ( 127 )

میفرماید: (آن گونه که آیات من برای تو آمد، و تو آنها را فراموش کردی، امروز نیز تو فراموش خواهی شد!) ( 126 ) و این گونه جزا میدهیم کسی را که اسراف کند، و به آیات پروردگارش ایمان نیاورد! و عذاب آخرت، شدیدتر و پایدارتر است! ( 127 )

پنج شنبه 19 مرداد 1398برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

یکی از دوستان می پرسید من مادرم و فرزندم هر چی اشتباه کنه می بخشمش خدا که از ما خیلی مهربان تره؟!!

حالا از شما می پرسم اگه فرزندتون با غیبت کردن و دروغ گفتن باعث بدبختی هزار فرزند دیگه ی شما بشه بازم اونو می بخشید؟!!

اگه با بد حجابی باعث از هم پاشیده شدن هزاران خانواده بشه بازم اونو می بخشید؟!!

اگه با ربا خواری اقتصاد خانواده ها را فلج کنه بازم اونو می بخشید؟!!

بله خدا خیلی مهربان است اما برای همه ما، ما را می بخشد به شرطی که با همه ی وجود پشیمان شویم، جبران کنیم و توبه کنیم

حالا اگر فرزندتان با بی احتیاتی و....کاری کرد که مثلا پایش تا زانو عفونت کرد آیا مهربانی کرده و می گذارید عفونت همه ی وجودش را بگیرد یا او را با تیغ جراحی نجات می دهید؟!!

ما در این دنیا با کارهایمان آینده ی جاودان را برای خودمان رغم می زنیم وقتی فرامین الهی را پشت گوش می اندازیم خودمان را کر و کور و نا زیبا می کنیم حتی زشت تر از گرگ و خوک و....

اگر با این هیبت از دنیا برویم خدای مهربان باآتش جهنم ما را پاک می کند!!

آیا اگر اجازه دهد ما با هیبت وحشتناک و بد بو و...وارد بهشت شویم!! آیا حق بهشتیان که با مجاهدت وتلاش و اطاعت از پروردگار لایق این مکان شدند ضایع نمی شود؟!!

پنج شنبه 19 مرداد 1398برچسب:, :: 1:8 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

به شهادت قرآن گنهکاران به هیچ کس رحم نخواهند کرد آنها برای نجات خود حاضرند فرزندان و همسر و برادران و همه ی قوم و قبیله و حتی همه ی مردم روی زمین را فدا کنند تا مگر نجات پیدا کنند!

يُبَصَّرُونَهُمْ ۚ يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذَابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ ( 11 ) وَصَاحِبَتِهِ وَأَخِيهِ ( 12 ) وَفَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْوِيهِ ( 13 ) وَمَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ يُنْجِيهِ ( 14 ) كَلَّا ۖ إِنَّهَا لَظَىٰ 15 ) نَزَّاعَةً لِلشَّوَىٰ ( 16 ) تَدْعُو مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّىٰ ( 17 ) وَجَمَعَ فَأَوْعَىٰ ( 18 ) ۞ إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا سوره ی معارج 11تا19

آنها را نشانشان ميدهند (ولي هر کس گرفتار کار خويشتن است)، چنان است که گنهکار دوست ميدارد فرزندان خود را در برابر عذاب آن روز فدا کند، ( 11 ) و همسر و برادرش را، ( 12 ) و قبيله اش را که هميشه از او حمايت ميکرد، ( 13 ) و همه مردم روي زمين را تا مايه نجاتش گردند، ( 14 ) اما هرگز چنين نيست (که با اينها بتوان نجات يافت، آري) شعله هاي سوزان آتش است، ( 15 ) دست و پا و پوست سر را ميکند و ميبرد! ( 16 ) و کساني را که به فرمان خدا پشت کردند صدا ميزند، ( 17 ) و (همچنين آنها که) اموال را جمع و ذخيره کردند! ( 18 ) به يقين انسان حريص و کم طاقت آفريده شده است،

اما گروهی از این هول عظیم که در آن گنهکاران برای نجات خود حاضرند حتی همه ی عزیزان و مردم روی زمین را قربانی کنند در امانند!

این گروه در باغهای بهشت گرامی داشته می شوند:

أُولَٰئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُكْرَمُون معارج

برای این گروه قرآن نه صفت را ذکر می کند که اول آن با نماز شروع می شود و آخر آن هم بانماز تمام می شود

إِلَّا الْمُصَلِّينَ ( 22 ) الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ( 23 ) وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ ( 24 ) لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ( 25 ) وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ ( 26 ) وَالَّذِينَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ( 27 ) إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ ( 28 ) وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ( 29 ) إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ( 30 ) فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ ( 31 ) وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ ( 32 ) وَالَّذِينَ هُمْ بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ ( 33 ) وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ ( 34 ) أُولَٰئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُكْرَمُونَ

مگر نمازگزاران، ( 22 ) آنها که نمازها را پيوسته بجا ميآورند، ( 23 ) و آنها که در اموالشان حق معلومي است. ( 24 ) براي تقاضاکننده و محروم، ( 25 ) و آنها که به روز جزا ايمان دارند، ( 26 ) و آنها که از عذاب پروردگارشان بيمناکند، ( 27 ) چرا که هيچ کس از عذاب پروردگارش در امان نيست، ( 28 ) و آنها که دامان خويش را (از بيعفتي) حفظ ميکنند، ( 29 ) جز با همسران و کنيزان (که در حکم همسرند آميزش ندارند)، چرا که در بهرهگيري از اينها مورد سرزنش نخواهند بود! ( 30 ) و هر کس جز اينها را طلب کند، متجاوز است! ( 31 ) و آنها که امانتها و عهد خود را رعايت ميکنند، ( 32 ) و آنها که با اداي شهادتشان قيام مينمايند، ( 33 ) و آنها که بر نماز مواظبت دارند، ( 34 ) آنان در باغهاي بهشتي (پذيرايي و) گرامي داشته ميشوند.

بله یکی از مهم ترین کلید های بهشت نماز است

الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ .....  وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ 

آنها که نمازها را پيوسته بجا ميآورند،..... و کسانی که بر نمازشان محافظت می کنند

آغاز اعمال خیر نماز است وآن هم با مداومت و پایان آنها نیز نماز است با حفظ آداب و خصوصیات آن!

هم ظاهر نماز را باید از باطل شدن حفظ کرد هم روح نماز که حضور قلب است را باید زنده نگه داشت و موانعی که مانع قبولی نماز است را باید بر طرف کرد  مثل:خوردن مال حرام، غیبت،دروغ....

رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: هر کس نماز خود را محافظت کند نماز برای او مایه ی نور و روشنایی و آگاهی و نجات در روز قیامت است

 

چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:بیشتر مردم,جهنم,دین, :: 17:3 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

اگه بیشتر مردم یاد خدا نیستند. اگه بیشتر اونا نماز را سبک می شمارند.اگه دروغ میگن.

اگه غیبت می کنند.اگه حجابشون را رعایت نمی کنند. اگه با حلال و حرام کاری ندارند.

اگه تربیت دینی بچه هاشون اصلا براشون مهم نیست.اگه همه ی وقتاشون صرف کارهای لغو وبیهوده می شه و...

یادتون باشه که خداوند تو قرآن فرموده: بیشتر مردم قراره برن جهنم اینو خدا خوب می دونسته!!!

 {وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ} اعراف 179  

{بسيارى از جنّيان و آدميان را براى دوزخ آفريده ‏ايم (زيرا)آنان را دل‏هايى است كه به وسيله آن (معارف الهى را)در نمى‏ يابند ، و چشمانى است كه توسط آن (حقايق و نشانه‏ هاى حق را) نمى‏ بينند ، و گوش‏هايى است كه به وسيله آن (سخن خدا و پيامبران را) نمى‏ شنوند ، آنان مانند چهارپايانند بلكه گمراه‏ترند ؛ اينانند كه غافل (ازمعارف و آيات خداى) اند}

پس هر وقت آدمهای بی توجه به دستورات دینی را دیدید این آیات را با خود نجوا کنید و خدا را شکر کنید که شماجزء آنها نیستید.انشاءالله  

حضرت رسول صلی الله علیه و آله به شهادت قرآن در روز قیامت از امت خود به محضر پروردگار ملیک مقتدر شکایت می فرماید که امت من این قرآن را دست نخورده!!! و مهجور گذاشتند!!!

وآن را  به دست فراموشی سپردند!!!

قرآنی که مملو از برنامه های زندگی است!!!

 { وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا} 30 فرقان

{ پيامبر (درقيامت) میگويد : اى پروردگار من همانا قوم من اين قرآن را متروك گذاشتند !}

آیا میدانستید که بیشتر آدم ها و اجنه در نهایت به جهنم خواهند رفت؟؟؟

این بر خلاف چیزی است که ما اغلب از دیگران می شنویم اما به نظر شما حرف مردم کوچه و بازار درست است؟؟؟

یا سخن پروردگار

خداوند در قرآن کریم می فرماید :

{و لقد ذرأنا لجهنم کثیرا من الجن و الانس لهم قلوب لا یفقهون بها و لهم اعین لا یبصرون بها و لهم آذان لا یسمعون بها اولئک 

کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون} سوره ی اعراف آیه ی 179

 

{بی گمان بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریده ایم آنان دل هایی دارند که با آن هیچ در نمی یابند چشمانی که با آن نمی بینند و گوش هایی که با آن نمی شنوند آنها مثل چهار پایانند بلکه گمراه تر آنان بی خبرانند}

 

پس بدانید که اگر مثل بیشتر مردم زندگی می کنید مثل آنها جهنمی هستید

پس تا فرصت باقی است فکری به حال زار خودمان بکنیم و برای اصلاح خود و وابستگانمان بکوشیم

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:نماز,ستون دین,جهنم,مدثر, :: 13:38 :: نويسنده : زهرا گاذرپور

{ما سلککم فی سقر * قالو لم نک من المصلین * و لم نک نطعم المسکین * و کنا نخوض مع الخائضین * و کنا نکذب بیوم الدین *

حتی اتانا الیقین}

{شما را چه به دوزخ کشاند؟ * گویند ما از نمازگزاران نبودیم *

و فقیران را اطعام نمی کردیم * و با یاوه گویان همراهی می کردیم * و روز داوری را دروغ می شمردیم * تا اینکه مرگ به سراغمان آمد} سوره ی مدثر آیات 42-47

آیات زیر را با خود تکرار کنید تا حقیقت واقعی آنرا درک کنید و دریابید که نماز در عالم هستی چه جایگاه ویژه ای دارد که رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود نماز ستون دین است

 

{ما سلککم فی سقر * قالو لم نک من المصلین * و لم نک نطعم المسکین * و کنا نخوض مع الخائضین * و کنا نکذب بیوم الدین *

حتی اتانا الیقین}

{ما سلککم فی سقر * قالو لم نک من المصلین * و لم نک نطعم المسکین * و کنا نخوض مع الخائضین * و کنا نکذب بیوم الدین *

حتی اتانا الیقین}

{ما سلککم فی سقر * قالو لم نک من المصلین * و لم نک نطعم المسکین * و کنا نخوض مع الخائضین * و کنا نکذب بیوم الدین *

حتی اتانا الیقین}

{ما سلککم فی سقر * قالو لم نک من المصلین * و لم نک نطعم المسکین * و کنا نخوض مع الخائضین * و کنا نکذب بیوم الدین *

حتی اتانا الیقین}

{ما سلککم فی سقر * قالو لم نک من المصلین * و لم نک نطعم المسکین * و کنا نخوض مع الخائضین * و کنا نکذب بیوم الدین *

حتی اتانا الیقین}

صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 201
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 28761
تعداد مطالب : 178
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1